A lézeres kezelések az endodoncia, parodontológia, szájsebészet és az általános fogászat területén új dimenziókat nyitnak meg

A lézer egy energiában gazdag fényköteg melynek számos fajtája van, ezeket a fényhullámok frekvenciája illetve a wattban mért teljesítménye különböztet meg egymástól. A lézer kiválóan alkalmazható a mai modern fogászat területén, eredetileg gyökér- és fogínygyulladás kezelésénél alkalmazták, de számos egyéb területen is – mint például a fogszuvasodás kezelése-, rendkívül hasznos segítséget jelent. Gyökérkezelés során a lézersugarat hosszú és nagyon vékony eszközzel a gyökércsatornába irányítjuk, ahol elpusztítja a baktériumokat és megszünteti a gyulladt gócokat. A fogászati lézer a gyökérkezelés során olyan helyeket is képes elérni, amelyek a hagyományos fogorvosi eszközökkel elérhetetlenek maradnának.

A fogászatban a laserek a mindennapos gyakorlat eszközeivé váltak. Az utóbbi évtizedben különösen elterjedtek a soft laserek mellett a nyilvánvaló előnyeik miatt a nagyteljesítményű sebészeti laserek is.
A fogászati lézerrel történő kezelések során – a szem védelmének érdekében – a páciens és a fogorvos számára is kötelező a védőszemüveg használata.
Rendelőnkben egyedülálló módon és elsőként Magyarországon a csúcsminőségű SIRONA SIROLASER ADVANCED dioda laser készülékkel kezeljük kedves pácienseinket.

I. Soft laser terápia

1. A soft laserek alapvető hatásai a fájdalomcsillapítás, gyulladáscsökkentés és a biostimuláció a sebgyógyulási folyamatok gyorsítása terén.
  2. Szájnyálkahártya betegségek közül a herpes, aphta, nem gyógyuló nyálkahártya fekélyek, krónikus gyulladásos jelenségek, stomatitis, a leggyorsabb eredményt mutatják.
  3. A laserterápia csillapítja a fájdalmat, gyors hámosodást eredményez, a gyógyulási idő általában a felére rövidül. Fontos, hogy a soft laser terápiát gondos klinikai vizsgálat, pontos diagnózis előzze, a legtöbb esetben a hagyományosan bevált gyógymódok kiegészítésére, de esetenként önállóan is alkalmazandó.

II. Lágyrészsebészet

Rendkívüli előnyöket nyújt a lasersebészet a lasersugár kitűnő műtét közbeni vérzéscsillapító hatása révén, valamint a műtét után tapasztalható jó sebgyógyulás, minimális oedema és fájdalom miatt. A sebészi lasersugár különleges műtéttechnikai lehetőséget nyújt az operatőrnek és a hagyományosnál kevesebb kellemetlenséget a betegnek.

Előny a betegek részére:

• Majdnem vérzésmentes beavatkozás, kontrollált gyógyulási folyamat
  • A seb azonnal sterillé válik
  • Nincsenek varratok, nem keletkeznek hegek

III. A laser a gyökércsatorna kezelésében

Egy begyulladt fogbél miatt a fog gyakran érzékennyé válik, meleg- vagy hideg ingerre fájdalommal reagál. A beteg fog megtartásához a károsodott szövetet és a baktériumokat el kell távolítani. A lasersugár ekkor a legvékonyabb csatornákban is segíti a szükséges terápiát.

Előny a betegek részére:

• A baktériumok elpusztítása a csökércsatornában, csíramentesítés
  • Jelentősen lerövidült kezelési idő

Fogágy betegségek, ínytasakok, fogínysorvadás, foglazulás kezelése

Az utóbbi években sikerült olyan tökéletesítése a sebészi laser berendezéseknek, hogy gyakorlatilag szinte teljesen fájdalomtól mentesen érzéstelenítés nélkül is jól kezelhetők a meglazult, fogak körüli íny szövetek. A kezelés során hajszálvékony üvegszállal az ínytasakok beszűkítése és a benne lévő kórokozó mikróbák elpusztítása történik. Az íny az esetek döntő többségében újra feszesen tapad a fognyakra, megszüntethetők a tasakok, a meglazult fogak rögzülésére van lehetőség.

• Kellemes, csekély fájdalmú kezelés
  • Vérzés nélküli kezelés
  • Jobb sebgyógyulás

IV. A fog kemény szöveteinek megmunkálása

Az utóbbi évtized kutatásai a különböző hullámhosszúságú lasersugarak előállításásban, a sugárvezetésben, valamint a kézi darabok fejlesztésében olyan eredményeket hoztak, melyek a mindennapi gyakorlatban is jól alkalmazható készülékek előállítását, a fog kemény szöveteinek hatékony kezelését, a munkaterületen precíz alkalmazhatóságot tettek lehetővé. Itt kiemelkedő a gyermekek fogainak barázdazárása, fognyaki érzékenység kezelése, gyökércsúcs resekció után a csatorna lezárása.

A nagyteljesítményű laser egy korszrű fogászati rendelő eszköztárának kihagyhatatlan részét képezi. Rendelőnkben a SIRONA® SIROLASER ADVANCES diód-laser készüléket használjuk, amely a lágy és a kemény szövetek betegségeinek kezelésére egyaránt alkalmas. A laser sugár nagy energiát tartalmazó fény, a lágy szövetek elpárologtatására képes illetve ezeknek energiát ad át és ezúton segíti gyógyulásukata. A laser jótékony hatásait a fogászat majdnem minden területén használják.

Szájsebészet
A szájüregi műtéteknél nagy előnyt jelent a gyors és vérmentes sebgyógyulás, minimális oedema a laser biostimulatív hatásainak köszönhetően, a seb azonnal sterillé válik, nincsenek varratok és nem képződik heg.

Endodoncia
Az elfertőződött gyökércsatorna csíramentesítése a fog megtartásához elmaradhatatlanul szükséges. A laser sugár nagy energiájának köszönhetően még a legkisebb, a gyökérkezelő műszerek számára nem hozzáférhető gyökércsatornákba is behatol és a baktériumok elpusztítva steril környezetet alkot.

Parodontológia
A kilazult fogak mellett keletkező mély tasakokban a laser elpárologtatja a baktériumokat és a gyulladásos szöveteket, így a fogágy gyógyulását segíti, viszont alkalmazása csak megfelelően eltávolított lepedák és fogkő mellett alakul ki. Ezért a laseres kezelés a fogágybetegségek gyógyításában mint kiegészítő terápia alkalmazható depurálás és parodontológiai kürett után

Konzerválás, fogpótlás
Aaz íny alá terjedő szuvasodások illetve törések ellátásához koronahosszabbításra van szükség amikor az iny egy része kerül eltávolításra. Enneka beavatkozásnak az elvégzését a laser minimális vérzéssel és gyors gyógyulással teszi lehetővé.

Fájdalomcsökkentés, regeneráció
Szájnyálkahártya betegségek közül a herpes, aphta, nem gyógyuló nyálkahártya fekélyek, krónikus gyulladásos jelenségek, stomatitis, a leggyorsabb eredményt mutatják. A laserterápia csillapítja a fájdalmat, gyors hámosodást eredményez, a gyógyulási idő általában a felére rövidül. Fontos, hogy a soft laser terápiát gondos klinikai vizsgálat, pontos diagnózis előzze, a legtöbb esetben a hagyományosan bevált gyógymódok kiegészítésére, de esetenként önállóan is alkalmazandó